NIEUWS
Greefa : maak vakopleidingen aantrekkelijker
Mkb-vlogs met oproep aan kabinet
Rivierenland, 10 februari 2021 – Mkb-parel Greefa doet in haar vlog een oproep aan het nieuwe kabinet: “Zorg ervoor dat in het hele land jongeren, meiden en jongens, een beroepskeuze doen die bij hen past, maar die ook arbeidsmarktperspectief heeft. Maak vakopleidingen aantrekkelijker want er is behoefte aan vakmensen.’’ Greefa is een familiebedrijf in FruitDelta Rivierenland en een wereldspeler in innovatieve en gebruiksvriendelijke fruitsorteringsoplossingen.
De vlog is onderdeel van de campagne Nederland Slim Benutten om Oost-Nederland onder de aandacht te brengen bij politici in de Tweede Kamer en ambtenaren van het Rijk in Den Haag. De vlog van Greefa is de achtste in een reeks van vlogs van mkb-bedrijven uit Oost-Nederland. Het mkb is de banenmotor van Nederland en daarom is aandacht voor behoud, herstel en doorontwikkeling van deze bedrijven belangrijk voor de werkgelegenheid.
Meer mkb-bedrijven hebben een boodschap via een vlog voor Den Haag. De KlokGroep uit regio Arnhem Nijmegen bijvoorbeeld, gespecialiseerd in vastgoed waarbij innoveren in het bloed zit. Dit familiebedrijf loopt voorop met klimaatadaptie! Hun oproep aan Den Haag is: aandacht voor betere openbaarvervoerverbinding met Oost-Nederland, zodat bouwen in Oost-Nederland aantrekkelijk blijft.
Phycom uit regio Food Valley, een van Europa’s grootste en meest innovatieve algen-productiebedrijven, produceert voedselveilige, hoogwaardige microalgen van superieure zuiverheid en consistente kwaliteit. De boodschap van Phycom aan Den Haag is: zet ’gezond blijven’ vóór genezen, zij zullen daaraan bijdragen.
Zie ook de oproepen van bedrijven in Regio Achterhoek en Regio Cleantech en voor meer informatie op de website Nederland Slim Benutten.
Zie ook de oproepen van bedrijven in Regio Achterhoek en Regio Cleantech en voor meer informatie op de website Nederland Slim Benutten.
Jobbien Mol en Dick Verkade van Greefa