Met het Regionaal StimuleringsFonds (RSF) stimuleert de Regio Rivierenland initiatieven met een innovatief karakter die onze regio sterker maken. Hoe vang je dat begrip in een krachtig beeld? David en Marlous van bureau WolLöf waren er al snel uit: een boom. Herkenbaar in Rivierenland. Maar er is veel meer over te zeggen.
de boom
David Wolf en Marlous Löffelman van bureau WolLöf Communicatie BNO ontwikkelden het RSF-logo. David legt uit dat in het logo de gehele regio zichtbaar is. “Herkenbaar aan de contouren en de rivier de Waal, is de regio de vruchtbare bodem die de fruitboom voedt en zorgt voor brede welvaart. Ook de acht samenwerkende gemeenten binnen FruitDelta Rivierenland staan op de kaart. Je herkent ze aan de stip met donkere rand.”
vernieuwende initiatieven
“Het gebruik van de drie kleuren staat voor de economische speerpunten ‘Logistiek & vestigingsklimaat bedrijven’, ‘Agribusiness’ en ‘Recreatie & Toerisme’. De samenwerking en financiële instrumenten zijn het krachtvoer dat zorgt voor prachtige vruchten: de vernieuwende initiatieven van ondernemers, waarvan iedereen kan plukken.”
David vervolgt enthousiast: “De kroon van de boom bestaat uit een variatie van gekleurde stippen. Die staan voor al die projecten die mede door het Regionaal Stimuleringsfonds mogelijk worden gemaakt.”
verbinding
Marlous vult de uiteenzetting van David nog aan: “In het geheel kun je ook een netwerk zien. Want als illustratie bestaat de boom, nog meer dan als logo, als een verbinding van de punten. Het gaat om verbinding in onze regio.
ook een aanvraag indienen?
Het RSF staat open voor innovatieve voorstellen tot medio september. Werk jij aan een project of idee bezig dat wel een steuntje in de rug kan gebruiken? Neem dan contact op met een van de RSF-coaches en kijk of je in aanmerking komt. Of bekijk de voorwaarden.